СУЧАСНІ
МОДЕЛІ РОБОТИ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ Бібліотека — найнеобхідніший помічник учителя та вихователя у вірному виборі інформації та документів.
Сьогодення
надиктовує школі нову модель бібліотеки, вимагає наповнення її роботи
новим змістом, виокремлює
пріоритетні напрями функціонування.
Серед них:
§ підвищення
інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної
функцій, які включають найповніше інформаційне забезпечення навчально-виховного
процесу, надання інформаційно-методичної допомоги учням і педагогам в
оволодінні основами наук і організації навчально-виховного процесу; надання системної,
цілеспрямованої допомоги школярам в опануванні ними знань з основ наук і на цій
основі — формування особистості з високим рівнем громадянської свідомості;
§ якнайповніше
забезпечення реалізації таких принципів функціонування шкільної бібліотеки, як
пріоритет читацьких інтересів, глибоке і копітке їх вивчення та задоволення
відповідно до можливостей бібліотеки; формування у дітей стійкої потреби у
книзі;
§ підвищення
бібліотечної культури школярів шляхом проведення системи
бібліотечно-бібліографічних уроків (особливо для старшокласників), проведення
днів та тижнів шкільної бібліотеки; оновлення змісту, форм і методів індивідуальної
та масової роботи з читачами;
§ координація
роботи шкільної бібліотеки зі школярами, педагогами, батьками в популяризації
книги, формуванні у них філософії читання літератури, як фундаментальної
навички їх бібліотечно-бібліографічної освіти.
Завдання
шкільної бібліотеки полягає не лише в тому, щоб забезпечувати ефективність
навчально-виховного процесу, але й — і це дуже важливо — в тому, щоб
прищеплювати учням любов до книжки, інтерес до читання.
Сьогодні
основними завданнями шкільної бібліотеки є:
§
сприяння реалізації державної політики в галузі освіти,
розвитку навчально-виховного
процесу; виховання загальної
культури, національної свідомості, шанобливого ставлення до книги;
§ виховання
у школярів інформаційної культури, культури читання; формування вміння
користуватись бібліотекою, її
послугами, книгою, її довідковим
апаратом; розвиток творчої думки,
пізнавальних здібностей та інтересів школярів, сприяння успішному засвоєнню
ними навчальних програм;
§
забезпечення росту професійної компетентності
педагогічних кадрів;
§ сприяння
за допомогою різних форм і методів бібліотечної роботи самоосвіті учнів і педагогів;
забезпечення їх літературою для задоволення їхніх соціальних і культурних потреб;
§ піднесення
бібліотечної справи на якісно новий
рівень. Адже лише
високий рівень бібліотечної справи
в цілому зможе забезпечити громадянам України, її талановитій молоді усі
необхідні умови для одержання повного
обсягу інформації з
вітчизняного і світового інформаційного
простору і зможе стати першоосновою для духовного і культурного розвитку
нашого оновленого суспільства.
Шульга Галина Миколаївна, провідний бібліотекар, освіта - вища, стаж - 34 роки
* Презентація бібліотеки * МОРАЛЬНО-ЕТИЧНІ НОРМИ
СПІЛКУВАННЯ БІБЛІОТЕКАРЯ З
ЧИТАЧАМИ * СУЧАСНІ
МОДЕЛІ РОБОТИ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ * ПЕРЕЛІК навчальних
програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих
Міністерством освіти і науки для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх
навчальних закладах з навчанням
українською мовою * Афоризми про книгу та читання
|