Головна
Реєстрація
Вхід
П`ятниця
29.03.2024
01:53
Вітаю Вас Гість | RSS

Конотопська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 9
Конотопської міської ради Сумської області

Меню сайту

Хмарні сервіси

Актуальні відео

Відвідування сайту

Точний час

Корисні сайти
urok-ua.com

Пам'ятні дати
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Хмаринка тегів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 169

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Cловник 
Тематичний словник:

Авторська програма – це спроектований самим учителем (автором, кількома авторами) на основі власної методичної концепції навчально-виховний процес, спрямований на оновлення змісту шкільного (регіонального) компонента освіти й одержання вагомих  результатів.

Адаптована програма – це програма, розроблена індивідуально або колективно, що регламентує викладання певної галузі знань (сукупності галузей), відмінна від чинних загальнодержавних навчальних програм структурою побудови навчального матеріалу та використання додаткового змісту (компонента знань). Переважно адаптовані програми орієнтовані не стільки на збільшення об'єму матеріалу, як на його більш змістовне опрацювання: розв'язування задач підвищеної складності з математики, фізики, хімії; використання широкої історичної бази із суспільних дисциплін; розгляд більш глибокої літературної проблематики, жанрового різноманіття на заняттях з літератури, об'ємніша тематика з іноземних мов тощо.

Спецкурс – навчальний курс, що доповнює, поглиблює зміст навчального предмета інваріантної складової навчальних планів.

Призначення (спрямування змісту) спецкурсів:

-   розвиток  пізнавальних інтересів і навчальних здібностей учнів;

-   поглиблене вивчення окремих розділів основного курсу, що є обов’язковимиe програмі даного предмета;

-   поглиблене вивчення окремих розділів основного курсу, які не входять в обов’язкову програму даного предмета;

-   формування стійкого пізнавального інтересу до певного предмета;

-   сприяння свідомій профорієнтації старшокласників, психологічній і практичній підготовці до здобуття обраної професії.

Особливості спецкурсів:

-   обов’язковість вивчення учнями всього класу;

-   предметне спрямування змісту;

-   науковість змісту, що базується на сучасних досягненнях галузі;

-   використання різних методів навчання: словесних, наочних практичних; перевага надається методам, що сприяють формуванню пізнавальної активності: проблемно-пошуковим, дослідницьким тощо;

-   зміст навчальних занять і навчальні досягнення учнів фіксуються  записами у класних журналах.

Курс за вибором (елективний курс) - навчальний курс, що доповнює, поглиблює зміст певного курсу чи предмета державного освітнього компонента і обирається учнем відповідно до його навчальних інтересів. (Кизенко В.І.,Мальований Ю.І., Софянц Е.М. Шкільний освітній компонент: сутність, функції, реалізація. – Донецьк, 1999. – 72с.) 
Призначення (спрямування змісту) курсів за вибором:

-   сприяння самовизначенню школяра щодо профілю навчання,  сфери майбутньої професійної діяльності;

-   забезпечення поглибленого та розширеного вивчення профільних предметів;

-   сприяння вивченню непрофільних предметів (орієнтація на певний вид діяльності поза профілем навчання, обраного учнем);

-   формування індивідуальної освітньої траєкторії школярів тощо.

Особливості курсів за вибором:

-   добровільність вибору учнями, але обов’язковість відвідування в межах конкретного профілю;

-   варіативність програм за змістом: предметно-орієнтовані та міжпредметні;

-   достатня або надлишкова кількість (для забезпечення учням можливості реального вибору);

-   короткочасність (9-17 годин);

-   завершеність, оригінальність змісту;

-   зміст навчальних занять і навчальні досягнення учнів фіксуються записами у класних журналах.

Факультативний курс - навчальний курс, зміст якого безпосередньо не пов’язаний із загальнообов’язковим навчальним змістом і який обирається для розширення свого загального кругозору, прилучення до нових сфер знання і людської діяльності. (Кизенко В.І.,Мальований Ю.І., Софянц Е.М. Шкільний освітній компонент: сутність, функції, реалізація. – Донецьк, 1999. – 72с.)
Призначення (спрямування змісту) факультативних курсів:

-   розвиток творчих здібностей учнів відповідно до їхніх пізнавальних інтересів;

-   орієнтація на формування здатності особи до самовизначення, на підготовку учнів до активної інтелектуальної праці;

-   реалізація ідей загального, інтелектуального та морально-етичного розвитку особистості;

-   сприяння глибшому ознайомленню з одним або кількома предметами певної освітньої галузі;

-   створення оптимальних умов для роботи з інтелектуально та творчо обдарованими учнями.

Особливості факультативних курсів:

-   добровільність вибору учнями;

-   оригінальність змісту, вихід за межі тематики навчальних предметів інваріантної складової;

-   використання активних форм і методів навчальної діяльності;

-   відсутність оцінювання навчальних досягнень учнів у балах;

- зміст навчальних занять фіксується записами у Журналі обліку роботи гуртка, факультативу, секції

Навчально-методичний комплект (комплекс) – у повному об’ємі має такий вигляд: анотація, програма курсу і тематичний план, навчальний посібник для учнів (у друкованій або іншій формі, наприклад, інтерактивна комп’ютерна програма, Інтернет-ресурс), методичні рекомендації для учителів (розробки занять, хрестоматія), анотований список літератури, робочий зошит, завдання для самостійної роботи учнів. (Ермаков Д.С. Элективные курсы для профильного обучения //Педагогика. – 2005. – № 2. - С.36-41.)


Блог Холодьон Ю.В.

Блог Алєксєєвої Ю.

Відео

Підручники

25 років

ЗНО-2017

Ювілей школи

Благодійні внески

Портфоліо вчителів

Твоя безпека

Державний стандарт

Погода в Конотопі

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Пошук

Архів записів

Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites

  • Copyright MyCorp © 2024