СУЧАСНІ МОДЕЛІ РОБОТИ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
Бібліотека — найнеобхідніший помічник учителя та вихователя у вірному виборі інформації та документів.
Сьогодення надиктовує школі нову модель бібліотеки, вимагає наповнення її роботи новим змістом, виокремлює пріоритетні напрями функціонування.
Серед них:
§ підвищення інформаційної, освітньої, культурологічної, виховної, пізнавальної, інтелектуальної функцій, які включають найповніше інформаційне забезпечення навчально-виховного процесу, надання інформаційно-методичної допомоги учням і педагогам в оволодінні основами наук і організації навчально-виховного процесу; надання системної, цілеспрямованої допомоги школярам в опануванні ними знань з основ наук і на цій основі — формування особистості з високим рівнем громадянської свідомості;
§ якнайповніше забезпечення реалізації таких принципів функціонування шкільної бібліотеки, як пріоритет читацьких інтересів, глибоке і копітке їх вивчення та задоволення відповідно до можливостей бібліотеки; формування у дітей стійкої потреби у книзі;
§ підвищення бібліотечної культури школярів шляхом проведення системи бібліотечно-бібліографічних уроків (особливо для старшокласників), проведення днів та тижнів шкільної бібліотеки; оновлення змісту, форм і методів індивідуальної та масової роботи з читачами;
§ координація роботи шкільної бібліотеки зі школярами, педагогами, батьками в популяризації книги, формуванні у них філософії читання літератури, як фундаментальної навички їх бібліотечно-бібліографічної освіти.
Завдання шкільної бібліотеки полягає не лише в тому, щоб забезпечувати ефективність навчально-виховного процесу, але й — і це дуже важливо — в тому, щоб прищеплювати учням любов до книжки, інтерес до читання.
Сьогодні основними завданнями шкільної бібліотеки є:
§ сприяння реалізації державної політики в галузі освіти, розвитку навчально-виховного процесу; виховання загальної культури, національної свідомості, шанобливого ставлення до книги;
§ виховання у школярів інформаційної культури, культури читання; формування вміння користуватись бібліотекою, її послугами, книгою, її довідковим апаратом; розвиток творчої думки, пізнавальних здібностей та інтересів школярів, сприяння успішному засвоєнню ними навчальних програм;
§ забезпечення росту професійної компетентності педагогічних кадрів;
§ сприяння за допомогою різних форм і методів бібліотечної роботи самоосвіті учнів і педагогів; забезпечення їх літературою для задоволення їхніх соціальних і культурних потреб;
§ піднесення бібліотечної справи на якісно новий рівень. Адже лише високий рівень бібліотечної справи в цілому зможе забезпечити громадянам України, її талановитій молоді усі необхідні умови для одержання повного обсягу інформації з вітчизняного і світового інформаційного простору і зможе стати першоосновою для духовного і культурного розвитку нашого оновленого суспільства.
Шульга Галина Миколаївна,
провідний бібліотекар, освіта - вища, стаж - 34 роки
* МОРАЛЬНО-ЕТИЧНІ НОРМИ СПІЛКУВАННЯ БІБЛІОТЕКАРЯ З ЧИТАЧАМИ
* СУЧАСНІ МОДЕЛІ РОБОТИ ШКІЛЬНОЇ БІБЛІОТЕКИ
* ПЕРЕЛІК навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки для використання в основній і старшій школі у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням українською мовою
* Афоризми про книгу та читання